Jak poprawić pamięć i koncentrację? Zadbaj o to już dzisiaj

Trudności z pamięcią i koncentracją mogą stanowić źródło silnej frustracji oraz wielu problemów, zwłaszcza w chwilach, gdy ze względu na nadmiar obowiązków w szkole bądź pracy oczekujemy od mózgu wyjątkowej wydajności. Z tego właśnie względu warto jak najwcześniej zainteresować się tym co jest dobre na pamięć, jak poprawić pamięć i koncentrację oraz jakie zmiany w swoich codziennych nawykach wprowadzić, aby rezultatem cieszyć się jak najszybciej.

Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Naukowcy z całego świata próbują znaleźć odpowiedź na pytanie: „Jak polepszyć pamięć w możliwie najefektywniejszy sposób?”. Istnieje wiele odmiennych opinii na ten temat i ciężko stwierdzić, które spośród z nich najbliższe są prawdy. Pomiędzy ludzkimi mózgami istnieje wiele różnic indywidualnych, dlatego też w każdym przypadku efektywna może się okazać inna technika. Warto zwrócić na to uwagę podczas podejmowania decyzji o rozpoczęciu swojej własnej terapii.

Znaczną popularnością cieszą się modyfikacje diety uwzględniające potrzeby naszego najważniejszego organu. Zainteresowani kwestią tego, co jeść na pamięć powinni uwzględnić w swoich planach, że podstawę stanowi tu zdrowa, nieprzetworzona żywność. Mile widziane są węglowodany złożone zawarte w kaszach, płatkach owsianych, razowych makaronach i pełnoziarnistym pieczywie. Są one cennym źródłem energii, który pozwoli uniknąć skoków poziomu glukozy we krwi. Należy zadbać również o dostarczanie odpowiednich ilości białka, na przykład w postaci chudego mięsa, ryb, nabiału bądź roślin strączkowych. Ważne są także substancje lipidowe, takie jak kwasy omega-3, które zapobiegają chorobom układu nerwowego oraz wspomagają pracę mózgu, co na pamięć ma wręcz zbawienny wpływ. Warto wprowadzić do diety orzechy, produkty bogate w cynk(ostrygi, małże, zarodki pszenne, fasola, migdały) oraz w przeciwutleniacze(jagody, żurawina, czerwona fasola).

Kolejnym ważnym aspektem jest aktywność fizyczna.

Doskonale sprawdzą się tu aeroby, interwały, jogging, sztuki walki a także joga. Systematyczne ćwiczenia przynoszą efekty nawet u osób cierpiących na chorobę Alzheimera. Tym samym powinny stać się obowiązkowym punktem w grafiku osób chcących przekonać się co poprawia pamięć.

Nie wolno pominąć także ćwiczenia umysłu, co na poprawę pamięci wpływa w niezwykle pozytywny sposób. Trening taki może składać się z rozwiązywania krzyżówek i prostych zadań matematycznych bądź też gier w skojarzenia. Poprawa powinna być widoczna po niedługim czasie.

Aby osiągnąć wysoką wydajność umysłu należy zainteresować się też tym jak poprawić koncentrację. Wyróżnić można tu sposoby o natychmiastowych skutkach, która przydają się, gdy od kilku godzin siedzimy przy komputerze lub nad książkami. Należą do nich głębokie wdechy, otworzenie okna oraz krótka seria prostych ćwiczeń gimnastycznych, co poprawia koncentrację już w kilka minut. Jeśli interesują nas jednak długotrwałe zmiany, warto rozważyć rozpoczęcie kursu szybkiego czytania umożliwiającego uzyskanie nie tylko przydatnej umiejętności, ale również widocznie lepszej koncentracji. Błędne jest za to przekonanie, że w osiągnięciu celu pomoże spożywanie napojów zawierających kofeinę, co na koncentrację wpłynie negatywnie po krótkim okresie złudnej poprawy.

Jak widać nie można udzielić krótkiej odpowiedzi na pytanie „Co na pamięć i koncentrację?”. Droga do osiągnięcia ich maksymalnej sprawności i obejmuje wiele aspektów, spośród których żaden nie powinien zostać pominięty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *