Jak poprawić pamięć? Zadbaj o nią już dzisiaj!

Trudności z pamięcią i koncentracją mogą stanowić źródło silnej frustracji oraz wielu problemów, zwłaszcza w chwilach, gdy ze względu na nadmiar obowiązków w szkole bądź pracy oczekujemy od mózgu wyjątkowej wydajności. Z tego właśnie względu warto jak najwcześniej zainteresować się tym co jest dobre na pamięć, jak poprawić pamięć i koncentrację oraz jakie zmiany w swoich codziennych nawykach wprowadzić, aby rezultatem cieszyć się jak najszybciej.

Jak poprawić pamięć od kuchni? Dosłownie!

Naukowcy z całego świata próbują znaleźć odpowiedź na pytanie: „Jak polepszyć pamięć w możliwie najefektywniejszy sposób?”. Istnieje wiele odmiennych opinii na ten temat i ciężko stwierdzić, które spośród z nich najbliższe są prawdy. Pomiędzy ludzkimi mózgami istnieje wiele różnic indywidualnych, dlatego też w każdym przypadku efektywna może się okazać inna technika. Warto zwrócić na to uwagę podczas podejmowania decyzji o rozpoczęciu swojej własnej terapii.

Co na pamięć i koncentrację w naszej diecie poprawić?

Znaczną popularnością cieszą się modyfikacje diety uwzględniające potrzeby naszego najważniejszego organu. Zainteresowani kwestią tego, co jeść na pamięć powinni uwzględnić w swoich planach, że podstawę stanowi tu zdrowa, nieprzetworzona żywność. Mile widziane są węglowodany złożone zawarte w kaszach, płatkach owsianych, razowych makaronach i pełnoziarnistym pieczywie. Są one cennym źródłem energii, który pozwoli uniknąć skoków poziomu glukozy we krwi. Należy zadbać również o dostarczanie odpowiednich ilości białka, na przykład w postaci chudego mięsa, ryb, nabiału bądź roślin strączkowych. Ważne są także substancje lipidowe, takie jak kwasy omega-3, które zapobiegają chorobom układu nerwowego oraz wspomagają pracę mózgu, co na pamięć ma wręcz zbawienny wpływ. Warto wprowadzić do diety orzechy, produkty bogate w cynk(ostrygi, małże, zarodki pszenne, fasola, migdały) oraz w przeciwutleniacze(jagody, żurawina, czerwona fasola).

Jak poprawić koncentrację poprzez sport?

Nie od dziś wiadomo, że sport wpływa zbawiennie na kondycje naszego umysłu. Mówi o tym zresztą stare, polskie przysłowie “w zdrowym ciele, zdrowy duch“. Jednak na jaki wysiłek fizyczny się zdecydować, aby efekty odczuć jak najszybciej? Doskonale sprawdzą się tutaj:

  • aeroby,
  • interwały,
  • jogging,
  • sztuki walki,
  • a także joga.

Trzeba zaznaczyć, że systematyczne ćwiczenia przynoszą efekty nawet u osób cierpiących na chorobę Alzheimera. Tym samym powinny stać się obowiązkowym punktem w grafiku osób chcących przekonać się co poprawia pamięć.

Co jest dobre na pamięć i można to robić w domu?

Nie wolno pominąć ćwiczenia umysłu, co na poprawę pamięci wpływa w niezwykle pozytywny sposób. Trening taki może składać się z rozwiązywania krzyżówek i prostych zadań matematycznych bądź też gier w skojarzenia. Ponadto wystarczy dodać do tego nawet wykonywanie zadań podobnych do sudoku. Poprawa powinna być widoczna po niedługim czasie.

Wyróżnić można tu też sposoby o natychmiastowych skutkach, która przydają się, gdy od kilku godzin siedzimy przy komputerze lub nad książkami. Należą do nich głębokie wdechy, otworzenie okna oraz krótka seria prostych ćwiczeń gimnastycznych, co poprawia koncentrację już w kilka minut. Błędne jest za to przekonanie, że w osiągnięciu celu pomoże spożywanie napojów zawierających kofeinę, co na koncentrację wpłynie negatywnie po krótkim okresie złudnej poprawy

Jednak co poprawia pamięć jeśli chcemy trwałych efektów?

Jeśli interesują nas jednak długotrwałe zmiany, warto rozważyć rozpoczęcie kursu szybkiego czytania umożliwiającego uzyskanie nie tylko przydatnej umiejętności, ale również widocznie lepszej koncentracji. Jak widać nie można udzielić krótkiej i jednoznacznej odpowiedzi, jak zadbać o zdrową i mocną koncentrajcę. Droga do osiągnięcia maksymalnej sprawności umysłu i obejmuje wiele aspektów, spośród których żaden nie powinien zostać pominięty. Jednak jeżeli podejmiesz się tej czasem ciężkiej i mozolnej drogi – obiecujemy, że efekty zaskoczą nawet Ciebie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *