Ćwiczenie pamięci dla zdrowego mózgu!

Ćwiczenie pamięci dla zdrowego mózgu!

Koncentracja to umiejętność skupienia uwagi i jak każdą umiejętność można ją rozwijać. Dobrze rozwinięta ułatwi zapamiętywanie, a dzięki temu pozwoli osiągnąć lepsze wyniki w pracy, czy w szkole. Wszystko to oczywiście zależne jest od pracy naszego mózgu. Problemy z koncentracją, pamięcią i uwagą to dość powszechne utrapienia, z którymi zmagają się zarówno dorośli, jak i dzieci. Kilka razy czytasz tę samą stronę w książce, bo nic nie zrozumiałeś? Oglądasz film, ale za chwilę łapiesz się na tym, że myślami jesteś zupełnie gdzieś indziej? Idziesz do sklepu po cukier i wracasz bez cukru? Nie powinieneś ignorować takich sytuacji, ponieważ zaniki pamięci i brak koncentracji może się pogłębiać. A zatem jak ćwiczyć koncentrację? Jak ćwiczyć umysł? Oto kilka sprawdzonych pomysłów.

Ćwiczenia pamięci w domowym zaciszu

Czy, żeby zadbać o swoją pamięć należy od razu udać się do lekarza? Oczywiście istnieją na rynku farmakologiczne środki na receptę, które zwiększają koncentrację, ułatwiają również zapamiętywanie. Po co jednak od razu sięgać po takie leki, skoro można spróbować innych, domowych sposobów?

Co jest dobre na pamięć i koncentrację? Domowe sposoby, o które warto zadbać podczas codziennej pielęgnacji mózgu.

  • Przede wszystkim powinniśmy zacząć od kuchni i zwrócić uwagę na swoją dietę. Musi być bogata w warzywa i owoce. Trzeba pamiętać również o codziennym, odpowiednim nawodnieniu organizmu – aby zwiększyć koncentrację należy pić przynajmniej dwa litry niegazowanej wody każdego dnia.
  • Nie od dziś wiadomo, że równie ważne jest dotlenienie umysłu. Warto więc wybrać się na spacer, albo zacząć uprawiać inną, napowietrzną aktywność fizyczną. Rower, rolki, czy jogging to rewelacyjne rozwiązania, które dodatkowo wpłyną na nasze ogólne samopoczucie.
  • Na zdolność koncentracji wpływa równie sen. Powinniśmy spać nie mniej i nie więcej godzin niż jest to wskazane. Aby nasz umysł prawidłowo pracował należy spać od 6 do 8 godzin dziennie.

Dobre ćwiczenia na pamięć

Czy istnieją sprawdzone sposoby jak ćwiczyć pamięć? Oczywiście, że tak!

Pierwszy z nich to wizualizacja.

Spróbuj przez kilka sekund wyobrażać sobie jeden, dowolny przedmiot. Może być to cokolwiek – owoc, warzywo, zabawka dla dzieci, przedmiot kuchenny. Ważne jest, aby utrzymywać go w wyobraźni nieustannie przez kilka sekund, nie pozwolić, aby obraz znikł choć na chwilę, a nasze myśli odciągnęło coś innego.

Ćwiczenia na koncentrację powinny kojarzyć nam się ze świetną zabawą.

Idealnie sprawdzi się tutaj zadanie, polegające na znalezieniu różnic pomiędzy dwoma, pozornie identycznymi obrazkami. To ćwiczenie jest dobre zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci.

Jak ćwiczyć koncentrację razem z rodziną?

Ciekawym ćwiczeniem na koncentracje, które można przeprowadzić z całą rodzną są… puzzle! Tak, puzzle zdecydowanie zwiększają koncentrację. A zatem można połączyć przyjemne z pożytecznym – miło, w rodzinnym gronie spędzać czas układając puzzle, a jednocześnie ćwiczyć swoją pamięć i koncentrację! Dla śmiałków polecamy te, które składają się z 1500 i więcej elementów! Dla większej różnorodności można dodatkowo spróbować tych w wersji 3d.

Jak ćwiczyć pamięć, żeby szybko zobaczyć rezultaty?

Przede wszystkim systematycznie! Tak naprawdę zawsze wtedy, kiedy ma się na to wolną chwilę. Ćwiczenia umysłu są doskonałe i najbardziej wydajne przed nauką lub egzaminem. Mogą być też produktywną formą przerwy w pracy lub właśnie nauce. Skoro już wiadomo, że warto ćwiczyć umysł i wiadomo, jak to robić, nie ma na co czekać – do dzieła! Wystarczy poświęcić tym kilku, prostym ćwiczeniom zaledwie kilka minut dziennie, by w niedługim czasie zauważyć poprawę wydajności mózgu i zwiększoną koncentrację.

5 Odpowiedzi do Ćwiczenie pamięci dla zdrowego mózgu!

  1. Barry napisał(a):

    Mi bardzo pomogła codzienna medytacja, wystarczy po kilkanaście minut dziennie i czuje się o wiele bardziej skoncentrowany

  2. Wera napisał(a):

    Nie działają na mnie w ogóle te ćwiczenia, nie wiem co robić

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *