Ćwiczenia na pamięć i koncentrację

Problemy z koncentracją, pamięcią i uwagą to dość powszechne utrapienia, z którymi zmagają się zarówno dorośli, jak i dzieci. Kilka razy czytasz tę samą stronę w książce, bo nic nie zrozumiałeś? Oglądasz film, ale za chwilę łapiesz się na tym, że myślami jesteś zupełnie gdzieś indziej? Idziesz do sklepu po cukier i wracasz bez cukru? Nie powinieneś ignorować takich sytuacji, ponieważ zaniki pamięci i brak koncentracji może się pogłębiać.

Koncentracja to umiejętność skupienia uwagi i jak każdą umiejętność można ją rozwijać. Dobrze rozwinięta ułatwi zapamiętywanie, a dzięki temu pozwoli osiągnąć lepsze wyniki w pracy, czy w szkole. Wszystko to oczywiście zależne jest od pracy naszego mózgu.

Jak ćwiczyć mózg, żeby wykorzystywać go w większym stopniu?

Oczywiście istnieją na rynku leki, które zwiększają koncentrację, ułatwiają również zapamiętywanie. Po co jednak od razu sięgać po środki farmakologiczne, skoro można spróbować innych, domowych sposobów? A zatem jak ćwiczyć koncentrację? Jak ćwiczyć pamięć? Oto kilka skutecznych pomysłów.

Na pamięć i koncentrację – domowe sposoby

Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na swoją dietę. Musi być bogata w warzywa i owoce. Trzeba pamiętać również o codziennym, odpowiednim nawodnieniu organizmu – aby zwiększyć koncentrację należy pić przynajmniej dwa litry niegazowanej wody każdego dnia. Nie od dziś wiadomo, że ważne jest dotlenienie umysłu – warto więc wybrać się na spacer, albo zacząć uprawiać inną, napowietrzną aktywność fizyczną – rower, rolki, czy jogging to rewelacyjne rozwiązania. Na zdolność koncentracji wpływa równie sen. Powinniśmy spać nie mniej i nie więcej godzin niż jest to wskazane. Aby nasz umysł prawidłowo pracował należy spać od 6 do 8 godzin dziennie.

Jak zwiększyć koncentrację? Ćwiczenia.

Jak ćwiczyć umysł? Jakie są najlepsze, sprawdzone sposoby? Pierwszy z nich to wizualizacja. Spróbuj przez kilka sekund wyobrażać sobie jeden, dowolny przedmiot. Może być to cokolwiek – owoc, warzywo, zabawka dla dzieci, przedmiot kuchenny. Ważne jest, aby utrzymywać go w wyobraźni nieustannie przez kilka sekund, nie pozwolić, aby obraz znikł choć na chwilę, a nasze myśli odciągnęło coś innego.

Dobrym ćwiczeniem, a jednocześnie zabawą jest również zadanie, polegające na znalezieniu różnic pomiędzy dwoma, pozornie identycznymi obrazkami. To ćwiczenie jest dobre zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Ciekawym ćwiczeniem na koncentracje, które można przeprowadzić samemu w domu są także puzzle! Tak, puzzle zdecydowanie zwiększają koncentrację. A zatem można połączyć przyjemne z pożytecznym – miło, w rodzinnym gronie spędzać czas układając puzzle, a jednocześnie ćwiczyć swoją pamięć i koncentrację! Dla śmiałków polecamy te, które składają się z 1500 i więcej elementów!

Kiedy warto ćwiczyć?

Tak naprawdę zawsze wtedy, kiedy ma się wolną chwilę. Ćwiczenia umysłu są doskonałe i najbardziej wydajne przed nauką lub egzaminem. Mogą być też produktywną formą przerwy w pracy lub właśnie nauce. Skoro już wiadomo, że warto ćwiczyć umysł i wiadomo, jak to robić, nie ma na co czekać – do dzieła! Wystarczy poświęcić tym kilku, prostym ćwiczeniom zaledwie kilka minut dziennie, by w niedługim czasie zauważyć poprawę wydajności mózgu i zwiększoną koncentrację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *